måndag 30 september 2013

Färgstarka mönster genom tiderna.


 Jag ser, mönster, redskap, en gammal kvinna som håller om en annan person. Starka färger, linjer, slöja, blod, ögonbindel, en hand, mattor på en vägg. Jag ser form, ser en skugga i mattan och ser en kniv som hänger i ett snöre. Ser en väst. ett bälte, ett glas och en tallrik också. Ser fyra kaniner, jag ser fåglar och jag ser skulpturer. Känslor, sorg, saknad, vemod, längtan!

Jag ser en mager hund, en hatt, en man som håller i en hatt och jag ser en klocka. Känslor, fångenskap och smärta.


Jag ser kreativitet! Ser djup och linjer, jag ser tegelstenar, en kruka och en text. Är det ett bord? Ser skärvor, ser blommor, mönster och ett handtag. Jag ser ett mini ansikte! Utomjording eller myra, ett troll, en man med skägg, bock, kentaur. Känslor, spänning, intresse, kreativitet.


Jag ser ett halsband, cirklar, jag ser former, löv, en mörk kvinna med naken överkropp som ser mager ut, revben kan vara utsmyckningarna. Ser skog, grenar, ser mörker. Känslor övergiven!


 Ingen bild jag tycker om, tråkig konst i mina ögon, men ska göra ett försök med att beskriva den. Simpelt, matkniv, sked, fat, duk, träpinnar, ser former, linjer, blåpärla, kakfat, kakburk. Känslor, intetsägande!

Tänker på drömmar, ser en dröm, utplacerade ting, ser en tv! Jag ser rötter, ser skräp i vattnet, stora träd, randig gungstol, ett blått fat med olja i chansar jag på. Ser en glänta, ser vatten, ser matt trådar. Jag ser nån som styr en stol, personen kanske drömmer om att styra världen. Gubbpinne? På vänster sida, finns det något som heter så ens? Ser tofsar såna som Maria montazami också. Känslor kaotiskt och rörigt.


Intervjuat Vanjavit Taaveniku 

1 kommentar:

  1. Tack min underbara och begåvade syster, för att du intervjuade mig. Kram!

    SvaraRadera